„Питиетата“ на Никола Николов – Никси


Никола Николов – Никси, който всяка година оставя зад гърба си успешно завършени ултри, ни разкри две от рецептите си за напитки по време на дълго бягане и с уговорката, че са подходящи за ултри в по-студени дни (при топло време най-вероятно ще вкиснат и няма да стават за консумация), а ние ги споделяме с вас.

  • Солено-кисела напитка

Продукти: лимон, морска сол, джинджифил, вода.

Пропорции: Съотношението на продуктите е по вкус. Ние предлагаме в 500 мл. вода да добавите сок от 1/2 лимон, 1 щипка морска сол, настърган на ситно малък корен джинджифил и да “разбиете“ добре сместа.

  • Сладка напитка

Продукти: фурми, сурови ядки, банан, вода.

Пропорции: Съотношението на продуктите е по вкус и по желание на гъстота на напитката. Ние предлагаме в блендер към шепа обезкостени пресни фурми (може да ги замените/добавите стафиди) да добавите 50 гр. сурови ядки (бадеми, орехи, лешници и др.), 1 банан и 1 л. вода, и да смелите до получаване на хомогенна смес. По желание може да добавите и 1 с.л. мед.

 

Не забравяйте, че всяка нова храна/напитка трябва да пробвате поне няколко дни преди състезание, за да се уверите че организма ви я приема и няма да имате странични „ефекти“ по време на консумацията й на състезанието.