Персенк Ултра за Ели Григорова


Персенк Ултра през погледа на дамската част от екипа ни – Ели Григорова, 2014г, II-ро място жени; 2017, III-то място жени

Попитахме Ели какво смята за най-важно за успеха й на едно от емблематичните ултра състезания в България. Разбира се тук няма да засегнем подготовката и обемите бягания преди него, а по-скоро какво трябва и какво не трябва да правим по време на състезанието 😉

Ели сподели, че през 2014 г. стартът е бил в 00:00 ч., така че освен пастата на Pasta Party, e похапнала и ориз преди старта. А през 2017 г., когато стартът беше в 18:00 ч., 3 часа преди това Ели е похапнала омлет:)

Какви са поуките за Ели и какво е важно да правим според нея:

  • Да не се тръгва с пълен стомах, независимо че стартът е „преди вечеря“ (в 18:00 ч.)
  • Да сме отпочинали добре ден преди сътезанието и да не разчитаме, че ще поспим преди старта.
  • Да си разпределим правилно силите и да не стартираме прекалено бързо (за нашето темпо и възможности).
  • Да се похапва на всеки пунк до средата на трасето (дори и по малко), защото след това ще ни бъде трудно да се храним, ако не сме го правили още в началото на състезанието.
  • Да похапваме и сладко, и солено.
  • Да не забравяме да се хидратираме добре по цялото трасе, без да пропускаме да презаредим на пунктовете, защото е август месец.
  • Ако ще бягаме и втора нощ, да се опитаме да бягаме в компания или да се „закачим“ към друг бегач с нашето темпо.

Ели разказа, че по повод екипировката, тя не разчита на допълнителна такава по пунктовете, защото не сменя обувки и дрехи по време на състезания. Единствено носи в себе си резервни чорапи, с които се преобува по средата на трасето.

 

Пожелаваме успех на всички участници на Персенк Ултра!

 

Снимка: архив Persenk Ultra