Витоша 100 за Лъчезар, Велина, Владимир и Валентин


Витоша 100 с добри примери 

Остават броени часове до най-масовото и старо състезание в България, известно още като най-стария супермаратон, Ж100, скороходната обиколка на Витоша и тн. Нашият екип се вълнува ( на старта ще застанат Ели Григорова, Мартин Колев, Даниел Кубашлиев, Ивайло Петков), както и вие предполагаме. През 2019 регистрираните скороходци за Витоша 100 са 835 и състезанието обещава да бъде интересно и предлагащо „достаъчно“ конкуренция между бегачите 🙂

Преди около два месеца стартирахме инициативата Витоша 100 с добри примери. Лъчезар, Велина, Владимир и Валентин са четиримата избрани бегачи, които бяха подкрепени от запалените и опитни бегачи – Мария Николова, Ели Григорова, Краси Георгиев и Ицо Цветков, в подготовката си в оставащите дни до старта на В100. Те получиха съвети и споделен опит, а всички останали можехме да следим тренировките им, емоциите и настроенията им и дори дистанционно да следваме и да извлечем полезното за себе си. В Strava клуба на Running Zone  може да видите как тренираха избраните бегачи 🙂

Кои са те:

  • Име – Лъчезар
  • Ментор – Краси Георгиев
  • Възраст – 29 г.
  • Тегло – 90 кг.
  • Опит – “Започнах да бягам от 18 октомври 2017г.,като избягах първите си 2-3 км в живота (тогава бях стегло Бяга малко над 100кг) ! Никога преди това не съм практикувал спорт и никога не съм предполагал, че мога да бягам.. По-голяма част от това бягане го изкарах от злоба ,тъй като не можех да повярвам ,че това се случва. От тогава до сега просто не съм спирал.“
  • Професия – Автодиагностика (електроника,софтуери и всякъкви мистични проблеми и бъгове) .
  • Целите ви за Витоша 100 – „Да се забавлявам, да не се контузя и да оцелея :)“
  • Strava профил Лъчезар

Как протече подготовката в оставащите два месеца за Лъчезар и какво ще обобщи Краси Георгиев:

ЛъчезарПодготовката ми за Витоша 100 премина чудесно! Успях да измина около 650км от 18-19 април , когато стана ясно на къде вървят нещата.Спазих плана на 110% независимо от атмосферните условия. Имах доста почивки преди и след Маратон Пловдив или общо 18 дни до сега. (не знам от къде са толкова много..). Най-тежката ми седмица беше малко над 110км ,но плюс предходния ден се събират над 160км. В Страва профила ми и групата на Running Zone има постове с обобщение на всяка седмица Научих най-важния урок: Колкото повече „мачкаш“ тялото, толкова повече се изумяваш на способностите му!!! Достигнах състояние в което 40+км са просто едно много готино бягане и нямам търпение да го направя пак! Не исках да си поставям цели за Витоша 100 (макар ,че около мен вече има сериозни залагания) ,но 14 часа би трябвало да са реално постижими. Ще се старая средното ми темпо да не се отклонява много от 7мин/км., но няма да се раздавам,защото не знам какво ме чака. Крайната цел е да се забавлявам и да завърша! Успех на всички участници !!!

п.с Вече набелязвам следващите по-големи цели до края на годината 🙂

 

Краси ГеоргиевТака ами за Лъчо – той си дойде подготвен по-принцип, какво направихме с него е че вдигнахме километрите, които той тичаше, за да свикне тялото с по-голямото натоварване. И също така включихме няколко бързи тренировки, както и функционални. Той наистина се справи много добре като се оказа, че около 95км на седмица е нещо което е лесно постижимо за него. Говорихме си за солта и електролити по време на бягането като обсъдихме как и при какви условия и колко. Всички видяхме че ще бъде горещо състезание и солта е от изключителна важност. Аз мисля че целта която си е поставил ще бъде изпълнена, главата му е настроена за победа, така че не очакваме нищо освен отлични резултати. 

 

  • Име – Велина
  • Ментор – Ели Григорова
  • Възраст – 32 г.
  • Тегло – 45,5 кг.
  • Опит – „По-сериозно тичам от края на 2016г, началото на 2017г. Тогава чух за Витоша 100 и си го поставих за бъдеща цел,заради това и започнах да тичам редовно. Реших, че това е годината и съм записана от сега за Витоша 100.“
  • Професия – Тестване на софтуер
  • Целите ви за Витоша 100 – „Да стигна до финала, по възможност на два крака и в рамките на 20те часа:)“
  • Strava профил Велина

Как протече подготовката в оставащите два месеца за Велина и какво ще обобщи Ели Григорова:

Велина: Моите тренировки последните 2 месеца бяха насочени основно за обем. Определено доста увеличих изминатите километри : март 93км, април 139км, в които участие на полумаратон, май 234км, юни до момента 79км.. Най-голямото изминато разстояние е от 40км, но беше по-скоро бързо ходене, отколкото тичане, защото предпочитам да се пазя от претоварване преди В100. 🙂  Безспорно подкрепата в подготовката от Ели, „колегите“ от този проект,както и на всички останали имаше доста положителен ефект. Мотивацията и позитивното настроение от всяка тренировка доведоха до добри резултати. В началото исках просто да успея да завърша обиколката, сега имам много повече увереност във възможносите си и смея да се надявам, че мога да завърша за под 18 часа или дори и по-бързо. Най- полезни бяха по-честите тичания в планината. Успях да мина почти целия маршрут, което ми дава малко спокойствие, че знам какво ме очаква, имам и стратегия за състезанието. Като единствен пропуск мога да отбележа, че нямам много опит в тичането по тъмно, но не мисля, че това ще е проблем.Пожелавам на всички безпроблемно тичане, страхотно настроение и успешно финиширане. Вярвам, че изживяването ще бъде незабравимо и нямам търпение! 

Ели Григорова:От това,което ми сподели още в началото,отчетох,че й липсва обем км.Тя беше заложила на скоростната подготовка,но тя няма да й помогне за такова състезание,а й тя няма натрупан опит в ултрите,за да търси скорост. Препоръчах й да натрупа колкото може повече обем, да направи няколко дълги пробези. Обема й липсваше най-много.Иначе всичко останало й е ок. Правила е достатъчно обща физ. подготовка-силови тренировки,пилатес,катерене,денивелации. Минала е маршрута на етапи,което според мен много ще й помогне.Заявката й е да завърши Витоша 100 км. Смятам,че няма да има никакви проблеми да изпълни целта. Пожелавам й успех в предизвикателството!

 

  • Име – Владимир
  • Ментор – Мария Николова
  • Възраст – 39 г.
  • Тегло – 82 кг.
  • Опит – 1 г.
  • Професия – безработен
  • Целите ви за Витоша 100 – „Тъй като това ще ми е първото участие, единствената ми цел е да завърша успешно! Иначе като време, ще се опитам да завърша за около 15 – 16 часа !“
  • Strava профил Владимир

Как протече подготовката в оставащите два месеца за Владимир и какво ще обобщи Мария Николова:

Владимир: Първо искам отново да ви благодаря за блестящата идея, в която за огромна моя радост взех участие! Мога да кажа, че съм много горд и щастлив от факта, че ме тренира Мария Николова ! С нея се запознахме точно след награждаването на „Гармин Панчарево Трейл Маратон“-а, където тя спечели разбира се първото място при жените и то с рекорд на трасето ! След като разбра че ще участвам на маратона в Пловдив , започнахме с тренировки насочени само за него. Като на мен най-добре ми се отразиха различните, като продължителност и вид „темпови“ бягания , защото там подържаш по-висока скорост от целевата за маратона и за различно време и разстояние , като след това на маратона ми беше комфортно да бягам с това темпо , което исках – със цел да завърша около 4-те часа някъде. Реално завърших за 4:14:40, като имах стъпване накриво още в началото на паважа с навехване на левия глезен и след това около 20-тият км. имах и проблеми със стомаха – без тези леки неудобства, мисля че можех да финиширам с 5-6 мин. поне по-бързо! Следващият път ;))) Седмицата след маратона ми беше лека и разпускаща с около 45 км. за седмицата. Последва вдигане на обема на около 75 км за следващата седмица,в която и взех участие в „Скоростното изкачване на Копитото „ в чест на Боян Петров – късо ,но с голяма денивелация трасе,като завърших за 49:51 мин. , можех и по-добре ама….толкова :))))) В трите седмици от 20-ти май до 9-ти юни средният седмичен обем ми е около 80км., като имах доста интервални тренировки , а пък съботите започнах с разучаване на самото трасе на Витоша 100 ! Бяганията бяха с дължина около 40-50 км. , където трябваше освен запознаване с трасето и да тествам храна и напитки ! Тези дълги бягания ги правих точно както смятам да правя и на състезанието – бягам на равното и спусканията ,а на по-стръмните изкачвания бързо ходене и така J Правих и нощно бягане за тестване на челника. Като от всичките дни имах само един лек проблем,със същият ляв глезен от Пловдив , но направих малко почивка и упражнения по препоръка на Мария и дискомфорта отшумя ! Искам да кажа ,че определено в началото този голям за мен седмичен обем ми беше доста и си усещах краката тежки и изморени ,но с времето тялото ми явно се адаптира и сега даже почти нямам мускулна треска и усещам че се възстановявам доста по-бързо ! Относно представянето ми на Витоша 100 – като за първи път нямам идея за какво време ще завърша,по груби теоритични сметки около 15-16 часа мисля че ще мога ,но най-вече стискам палци да няма контузии и всичко да е наред за да завършим всички успешно и да се забавляваме !

Мария Николова: За мен целта на инициативата Витоша 100 с добри примери, е да подпомогнем със съвети подготовката на бегачи с по-малко опит. Изборът беше много труден за нас менторите. Първото впечатление от мейла на Владимир, с който той разказа за себе си, беше за последователност, умисъл в тренировките и потенциал. Радвам се,че през тези седмици на съвместна работа, Владимир оправда очакванията ми. Изключително лесно беше да работя с него, тъй като той ми се довери напълно. Изпълняваше седмичната си тренировъчна програма изцяло и даваше обратна връзка. Водехме кореспонденция с въпроси които изникваха в процеса на подготовката. Надявам се наистина да съм успяла да предам от своя опит. Пожелавам му силен дух и здрави крака!

 

  • Име – Валентин
  • Ментор – Ицо Цветков
  • Възраст – 24 г.
  • Тегло – 70 кг.
  • Опит – „Официално най-дългото ми и бързо бягане е на Софийски Маратон 2018 https://www.strava.com/activities/1903800108 „
  • Професия – Програмист
  • Целите ви за Витоша 100 – „Витоша 100 под 13 часа“
  • Strava профил Валентин

Как протече подготовката в оставащите два месеца за Валентин и какво ще обобщи Ицо Цветков:

ВалентинПодготовката за Витоша 100 за мен не започна много добре. Бях си направил доста дълга почивка през зимата и първото ми бягане след Маратон София беше чак в края на март.(в неделя ще страдам доста заради това).
Първото ми бягане продължи около час, с 5 мин/км. Естествено, имах ужасна мускулна треска, но Витоша 100 идваше, трябваше да се стягам. След няколко дена направих още една такава тренировка, с която се контузих и в следващия месец почти не съм тичал. Сега като гледам назад, тези две бягания не бяха супер добра идея, но исках да знам как точно ми се е отразила дългата почивка – очевидно не много добре. Възстановяването беше продължително и започнах да тренирам по програмата на Ицо чак в средата на май.
В нея имах различни видове бягания – 10-15 км с умерено темпо на равно, с които трябваше да натрупам обем, без да се контузвам. Бягания с качване и спускане по стръмен склон, за да ме подготвят за баирите в състезанието. Дълги ходобягания през уикенда, които трябваше да правя по трасето, с цел да ме запознаят с маршрута и да ме подготвят психически за състезанието. Спазвах програмата сравнително стриктно (с малки изключения) и се чувствам доста по-подготвен от други години, но ми се иска да имах още няколко седмици за такава смислена подготовка. За пръв път тренирам с някаква програма и виждам супер резултат.
Миналата година завърших малко преди края на контролното време (19:47 часа), така че тази година ще ми е сравнително лесно да си подобря рекорда. Целта ми е да направя обиколката за 14 часа, което ми изглежда постижимо, ако нищо не се обърка по време на състезанието. Нещата, които най-много ме притесняват, са жегата във втората половина на състезанието, както и баирите до Чуйпетлово и след Ярлово. С Ицо направихме график за преминаването, който ще ми помага да не избързвам или да не се бавя излишно, както и план за храненето и хидратирането. Чувствам се уверен, че макар да е трудно, ще успея да завърша подобаващо.

Ицо ЦветковПознавам Вальо от няколко години и винаги съм забелязвал потенциала му. Къде от мързел, къде от липса на желание, той никога не беше тренирал целенасочено за нещо и като видях кандидатурата му, се зарадвах на възможността да проверя какво може да направи с месец-два подготовка. Въпреки контузията от първите седмици, успяхме да канализираме нещата и в голяма степен изпълнихме предварителната програма.
За времето което имахме, опитах да го подготвя физически и психически за детайлите на трасето – няколко по-дълги баира баира, жега, специфики на пунктовете. Направихме график който да го води, както и план за ядене и пиене (първо по време на състезанието, а след това и по време на следсъстезателното празнуване 😉 ). Физически му липсва достатъчно време на крак и това ще е слаба страна, особено в последната третина от състезанието, но пък знам колко силен е психически и вярвам, че това ще му помогне да завърши силно. Пожелавам на Вальо и на другите участници в състезанието успех и леки крака към финала.

 

Благодарим на добрите примери – Мария Николова, Ели Григорова, Ицо Цветков и Краси Георгиев, които отделиха от времето си и споделиха опит и знания с избраните бегачи! Ментори, вие сте страхотни, не само защото ни радвате и се възхищаваме на успехите ви, но и защото без колебание бяхте част от Витоша 100 с добри примери! 

Пожелаваме успех на всички участици на Витоша 100! Леки и бързи крака! Да се забавлявате и да надскачате себе си:)

 

Публикация 24 Април 2019 г.

Редакция 15 Юни 2019 г.

……………………………………………………………………………………….

Ако сте пропуснали и сега научавате за инициативата ни Витоша 100 с добри примери, може да научите повече тук .