Витоша 100 – въпроси и отговори


Витоша 100 е състезанието, което най-много вълнува всички през месец юни. Интересът и желанието на бегачи, колоездачи и скороходци тази година е забележителен. Интересът си заявиха над 2500 регистрирани, като организаторите обявиха, че ще допуснат до състезанието точно 2500 участника! Ние от RunningZone също се вълнуваме (Никола, Ели и Иво ще участват за пореден път) и организирахме няколко поредни дискусии преди Обиколката на Витоша с едни от най-опитните и добри бегачи, които да споделят опит и да отговорят на въпроси ви. Знаем че това, което ще чуете (от линковете на видеата) не е универсално решение или правилен отговор на въпросите ви. Затова поканихме различни като виждания/стратегия/възраст/пол, но запалени бегачи, а на вас оставяме да излечете максималното за себе си.

…………………………………………………………….

Краси Георгиев

krase_v100

Профил: Ултрамаратонец, диетолог, треньор и приключенец. Краси има зад гърба си над 60 маратона, 30 ултрамаратона, 5х100 мили….Бягал е в Камбоджа, Арктика (Северен полярен кръг)… Завършил е успешно Marathon des Sable (251 km в пустинята Сахара) и е единственият българин завършил BadWater (135 мили през Долината на смъртта). А този януари предизвика себе си в България, в столичен мол, бягайки 36 часа без прекъсване на бягаща пътека, подкрепяйки благотворилена кауза.

Тема: Готови ли сме за изпитанието? Как да се подготвим психически? Каква е ролята на храната за успеха ни?

Видео от дискусията

 

 Христо Цветков 

ico_v100

Профил: 2018г. -> Победител на Spring 360, 12 ч. с национален рекорд. Европейското първенство по 24 часово бягане, Тимишоара, 27 място и национален рекорд. Хален маратон – 100 км под 9 часа.

Тема: Хранене, бягане, екипировка и стратегия.

1. Кой съм аз и за какво се боря, защо ме поканиха?

2. Колко точно е трудно човек да завърши Обиколката?

3. Тренировки – как да се подготвите успешно? (spoiler alert : вече е късно)

4. Екипиовка – какво да (не)носите със себе си на Обиколката?

5. Ядене и пиене (любимото ми) – правила и съвети, които работят при мен.

6. В деня преди състезанието – как минава денонощието преди старта?

7. От Бояна до Чуйпетлово в детайли.

8. От Чуйпетлово до Брезите в детайли.

9. От Брезите до Финала в детайли.

10. Aлтернативни начини за слизане по стълби в дните след финала.

Видео от дискусията

 

Ивайло Хаджиев

ivo_v100-2

Профил: Ултрабегач, блогър и запален бегач в крак с най-новите и интересни неща в екипировката и аксесоарите за бягане. Иво може да впечатли всеки с познанията са за обувките за бягане. Ивайло Хаджиев, „абониран“ за 3-то място на Витоша 100, както сам се шегува. От 3 участия има 2 трети места последните две години. Също така, той има опит от над десет други ултрамаратона в България и чужбина, като дори е имал късмета (както сам се шегува) да спечели някои от тях.

Тема: В дискусията ще се разнищят трасето на Витоша 100, базовите стратегии за успешно завършване, ще стане и дума за трикове как да се предпазите от типичните болежки и контузии, каква трябва да е подходящата екипировка в зависимост от желаното време за финиширане и капризите на природата.

Видео от дискусията

 

Мария Николова

maria_v100

Профил: Мария е машина и често финишира в топ 5 в общото класиране на равно с мъжете. Мария е победителката на Витоша 100, 2017г., а на UTMB, 2017 стана 9-та. Свикнали сме да я виждаме като победител на всяко нейно участието на планински ултра маратон в България, а и навън доста често.

Тема: Отворена дискусия въпроси/отговори.

Видео от дискусията

 

Никола Николов и Ели Григорова – екипът на RunningZone

t20170627-110

Профил Ели: Ели Григорова стана 2-ра при жените на миналогодишното издание на Обиколката на Витоша (Витоша 100, 2017г.), а на Персенк Ултра 2017 г. – 3-та. Ели ще участва за 7 пореден път на Витоша 100:)

Профил Никола: Никола Николов е завършвал Витоша 100 няколко пъти, като има зад гърба си над 35 планински ултрамаратона. През 2017 г. финишира 10 ултрамаратона, всеки от който 100 + км:)

Тема: Отворена дискусия въпроси/отговори.

Видео Ели

Видео Никола

 

Ако трябва да обобщим най-важното, което чухме по време на дискусиите:

  • погрижете се за хидратацията си по време на бягането, като планирайте добре запасите си между пунктовете;
  • хранете се и се грижете за енергийния си баланс;
  • съобразете екипировката си с метеорологичните условия – не подценявайте лошото време, както и не прекалявайте със слоевете облекло;
  • не тръгвайте на състезание с нови обувки и екипировка, които не сте имали време да тествате и „разтъпчете“;
  • чорапите са също толкова важни, колкото и обувките за бягане;
  • преценете добре „силите“ и възможностите си, ходете и следвайте равномерно и комфортно темпо;
  • заредете телефона си, като се погрижете да имате power bank в себе си или оставате на регламентиран пункт;
  • челник с резервни батери/зарядно е задължителен.

 

Не забравяйте да се насладите на Витоша, да предизвикате себе си и да се забавлявате!

Пожелаваме успех на всички участници!

Ще се видим на старта!